کد خبر 13266
۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۷

مدیرعامل پایا فولاد کویر یزد مطرح کرد

چالش‌های قیمت‌گذاری دستوری در صنعت فولاد / زنگ خطر برای تولید و مصرف

چالش‌های قیمت‌گذاری دستوری در صنعت فولاد / زنگ خطر برای تولید و مصرف

مدیرعامل پایا فولاد کویر یزد عنوان کرد که اگرچه قیمت‌گذاری دستوری ممکن است در کوتاه‌مدت برای خریداران سود بیشتری به همراه داشته باشد، اما تداوم این رویکرد به زیان تولیدکنندگان و در نهایت افزایش قیمت‌ها برای مصرف‌کننده نهایی منجر خواهد شد. او بر این نکته تأکید کرد که تولیدکنندگان فولاد به‌عنوان بخش کلیدی زنجیره تولید، به دلیل سیاست‌های غیرواقعی در تعیین قیمت‌ها، تحت فشار قرار دارند.

به گزارش آهن‌نیوز، رضا تسلیمی، مدیرعامل پایا فولاد کویر یزد در گفتگویی عنوان کرد که اگرچه قیمت‌گذاری دستوری ممکن است در کوتاه‌مدت برای خریداران سود بیشتری به همراه داشته باشد، اما تداوم این رویکرد به زیان تولیدکنندگان و در نهایت افزایش قیمت‌ها برای مصرف‌کننده نهایی منجر خواهد شد. او بر این نکته تأکید کرد که تولیدکنندگان فولاد به‌عنوان بخش کلیدی زنجیره تولید، به دلیل سیاست‌های غیرواقعی در تعیین قیمت‌ها، تحت فشار قرار دارند.

تسلیمی ادامه داد که اگر تولیدکنندگان نتوانند قیمت واقعی محصولات خود را در بازار ارائه دهند، احتمال خروج آنها از بازار و کاهش عرضه وجود دارد که این امر در نهایت به ضرر مصرف‌کنندگان خواهد بود. او همچنین اشاره کرد که قیمت‌گذاری‌های دستوری منجر به ایجاد فضایی می‌شود که در آن همه فعالان اقتصادی و مصرف‌کنندگان آسیب می‌بینند.

مدیرعامل پایا فولاد بر اهمیت توجه به مسائل جانبی صنعت فولاد، از جمله ایمنی، بهداشت، و محیط‌زیست، تأکید کرد و گفت که فراموش کردن این موارد می‌تواند به آسیب‌های جدی به تولید و مصرف‌کنندگان منجر شود. به گفته او، تولید فولاد باید همراه با توجه به مسائل زیست‌محیطی و بهره‌وری باشد.

تسلیمی در ادامه به مشکلات صادرات اشاره کرد و گفت: خودتحریمی‌ها و سیاست‌های نادرست مانع از موفقیت صادرکنندگان می‌شود. او بر ضرورت حل مشکلات ناترازی انرژی و واگذاری اختیار ارز به صاحبان آن تأکید کرد و گفت که این مسائل باید به‌طور جدی توسط دولت مورد توجه قرار گیرد.

این مدیر صنعتی همچنین درباره پیشرفت‌های پایا فولاد در سال گذشته گفت که خط دوم تولید کنسانتره این شرکت با ظرفیت ۲ میلیون تن در سال افتتاح شده و سیستم‌های آبگیری جدید به کاهش مصرف آب ۶۰ تا ۷۰ درصدی کمک کرده است. تسلیمی بر به‌روزرسانی زیرساخت‌ها و استفاده از فناوری‌های جدید برای بهبود عملکرد تأکید کرد و یادآور شد که بدون توجه به مشکلات موجود، تلاش برای دستیابی به اهداف ادامه دارد.

انتهای پیام/ م

کد خبر 13266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =